Tukaj je opisan način in količine zauživanja zelenega čaja.

Čaja ne vsiljujte v vaš jedilnik ampak ga vključite tako, da z njim počasi zamenjajte nekatere pijače, ki jih normalno pijete čez dan. Kot že omenjeno, namesto kave za poživljanje raje izberite zeleni ali črni čaj, ki vsebujeta zadostne količine kofeina, a nimata negativnih stranskih učinkov. Namesto soka ali škodljivih gaziranih pijač ob obrokih ali za osvežitev raje pijte ledeni čaj.

Pomembno je, da čaj v svoje življenje vključite postopoma. Začnite s pol skodelice čaja na dan, nato pa količino zaužitega čaja počasi zvišujte. Ob tem spremljajte svoje razpoloženje in počutje oz. odzivanje svojega telesa na vedno večje količine popitega čaja. Če se počutite sproščene in umirjene, čaj dobro vpliva na vas, v drugačnem primeru prilagodite dnevno dozo čaja.

Način in količine zauživanja zelenega čaja

Način in količine zauživanja zelenega čajaNa dan je priporočljivo popiti vsaj eno skodelico vročega ali kozarec ledenega čaja, ta čaj pa naj bo kvaliteten in pravilno pripravljen. Raziskovalci so si precej enotnega mnenja, da je normalna oz. optimalna količina popitega čaja za učinkovito vplivanje proti razvoju raka 415-475 mL na dan. Čaja lahko seveda popijete več, vendar pa zgornjo mejo zastavlja predvsem količina kofeina v čaju.

Kot že omenjano, tudi pri čaju ni pametno pretiravati. Nedavne raziskave so razkrile, da čaj vendarle ni pozitiven v vseh pogledih, saj lahko ob močno prekomernem uživanju čaja ta zelo škodljivo deluje na jetra in povzroči vnetje, v skrajnih primerih pa celo hepatitis in odmiranje tkiva. Zabeležen je celo en primer smrti. Do tega pride predvsem zaradi oksidativnega stresa v jetrih. Te posledice se pojavijo le ob ekstremno povečani količini zaužitega čaja in jemanju določenih zdravil, v normalnih količinah pa je čaj, kot že prej večkrat omenjeno, izjemno zdravilen in tudi na podlagi mnogih študij in raziskav močno priporočen napitek.

Dodatki:

Pri dodajanju sladkorja v čaj je vredno biti previden, saj lahko ta povsem uniči okus čaja, poleg tega pa zviša raven krvnega sladkorja, sprosti sproščanje inzulina in prepreči razgradnjo maščob. Ob dodatku prevelikih količin sladkorja lahko poleg okusa tako tudi popolnoma nevtraliziramo pozitivne učinke čaja na izgubljanje odvečne teže in razgradnjo maščevja.

Prav tako pa je potrebno paziti na to, da čaju v primeru hujšanja ne dodajamo mleka. Raziskave so namreč pokazale, da proteini v kravjem mleku nevtralizirajo delovanje teaflavinov in tearubiginov, ter tako izničijo shujševalni učinek.

Kofein:

Kofein je kljub svojemu spodbujevalnemu učinku relativno škodljiva substanca. Pomembno je torej, da se zavedamo, koliko kofeina vsebujejo čaji oz. napitki, ki jih uživamo čez dan. Dnevni vnos kofeina naj ne bi presegal 500 mg, nekateri znanstveni trdijo celo 300 mg, saj lahko v nasprotnem primeru kofein povzroči glavobole, nemirnost in nestrpnost. Toleranca za kofein je seveda odvisna od vsakega posameznika, zato lahko le vsak samo zase pravilno uravnava doziranje kofeina, glede na svoje počutje. Če je vaša toleranca kofeina slaba, si lahko čaj na primer pripravljate s polovičnimi mericami.

Razni testi in raziskave so pokazali, da 240mL črnega čaja vsebuje 25-110 mg kofeina, enaka količina zelenega čaja pa 8-30 mg. Čaj oolong naj bi vseboval 12-55 mg kofeina, beli čaj pa 6-25 mg. Brezkofeinske verzije čajev naj bi vsebovale občutno manj kofeina – do 4 mg v 240 mL čaja.

Podatki o vsebnosti kofeina se v različnih raziskavah precej raziskujejo, saj je količina kofeina odvisna predvsem od načina pridelave čaja, testiranega za raziskave. So si pa vsi rezultati enotni, da čaj vsebuje manjše količine kofeina kot kava in druge energijske pijače.

Prej smo že navedli, da je optimalna količina popitega čaja na dan nekje okoli pol litra. Če vzamemo, da 240mL čaja vsebuje povprečno okoli 30 mg kofeina, bi priporočljiva količina čaja (okoli pol litra) vsebovala povprečno nekaj več kot 60mg kofeina. Vidimo torej, da je ta vrednost precej daleč od mejnih 300 mg kofeina, pa vendar se pri tej količini čaja že kažejo prej omenjeni izraziti vplivi na preprečevanje nastajanja raka.

Glede na priporočeno mejo 300 mg zaužitega kofeina na dan, lahko izračunamo, da lahko dnevno popijemo več kot dva litra čaja. Te vrednosti so precej okvirne, saj lahko količine kofeina v čaju kar močno nihajo, zato je priporočeno spiti (le) okoli 1 litra čaja na dan.

Zeleni čaj in hujšanje

Zaradi relativno visokih količin kofeina, vsebovanega v čaju, se pri pravilni pripravi čaj predhodno za kratek čas (45 sekund) pusti namakati v vroči vodi, da mu s tem znižamo vsebnost kofeina. V primeru, da imamo kvaliteten čaja, pa je pametno liste uporabiti večkrat, saj bo pripravljen čaj vseboval manj kofeina, a ohranil dober okus in dovolj vitaminov ter drugih dobrih snovi.

Razlike v sproščenem kofeinu se pojavijo tudi, če namesto listov uporabljate čaj v vrečkah. Ta je zdrobljen in tako njegovi delčki predstavljajo skupno večjo površino, skozi katero lahko v stiku z vročo vodo odda kofein. Večino čajev je torej bolje pripravljati iz celih listov, kot iz zdrobljenih v vrečki.

Četudi je veliko čajev moč piti ohlajenih, je priporočljivo, da se zeleni, črni in drugi čaji z višjo vsebnostjo kofeina pijejo vroči. Zeleni čaj na primer vsebuje snov imenovano teanin, ki zniža aktivnost kofeina. Ko se čaj hladi, se razgradi vedno več teaninov, uravnavanje delovanja kofeina pa je vedno manjše.

Čaj je zelo priljubljena dietna pijača tako zaradi svojega okusa, kot tudi naravnega in neškodljivega procesa, prek katerega pride do topljenja maščob in hujšanja. Ob vsem tem, pa čaj zaradi vsebnosti antioksidantov, vitaminov in drugih substanc tudi dobro vpliva na človekov imunski sistem in njegovo zdravje.  V primeru, da vam okus čaja ni všeč, in se odločite za nakup tablet, pa je priporočljivo, da se predhodno pozanimate o rezultatih kliničnih testov, v primeru sočasnega jemanja drugih zdravil, pa posvetujete z zdravnikom, farmacevtom ali drugim specialistom s področja deietetike ali nutricionistike.

Video: zakaj je zeleni čaj super živilo za super rezultate

Priporočamo še: Zeleni čaj lahko uživamo tudi v kapsulah

Označbe: Način in količine zauživanja zelenega čaja

86 thoughts on “Način in količine zauživanja zelenega čaja

  1. Pingback: writeaessay
  2. Pingback: Buy cialis
  3. Pingback: Generic cialis
  4. Pingback: Cialis coupon
  5. Pingback: freshamateurs74647
  6. Pingback: 542Q9JbTJCV
  7. Pingback: hdmobilesex.me
  8. Pingback: example.org.17
  9. Pingback: Viagra cost
  10. Pingback: Viagra 20mg
  11. Pingback: Viagra 5mg
  12. Pingback: Viagra online
  13. Pingback: buy cialis online
  14. Pingback: buy viagra pills
  15. Pingback: generic levitra
  16. Pingback: levitra prices
  17. Pingback: buy viagra online
  18. Pingback: viagra generic
  19. Pingback: viagra prices
  20. Pingback: viagra online
  21. Pingback: pharmacies
  22. Pingback: online pharmacies
  23. Pingback: pharmacy
  24. Pingback: cialis tadalafil
  25. Pingback: cheap cialis
  26. Pingback: cialis 20mg
  27. Pingback: tadalafil 20mg
  28. Pingback: cialis prices
  29. Pingback: cialis 20 mg
  30. Pingback: tadalafil generic
  31. Pingback: sildenafil
  32. Pingback: we-b-tv.com
  33. Pingback: hs;br
  34. Pingback: tureckie_serialy
  35. Pingback: serialy
  36. Pingback: 00-tv.com
  37. Pingback: +1+
  38. Pingback: watch
  39. Pingback: ++++++
  40. Pingback: HD-720
  41. Pingback: 2020
  42. Pingback: Video
  43. Pingback: wwin-tv.com
  44. Pingback: movies
  45. Pingback: movies online
  46. Pingback: karan johar
  47. Pingback: Top Movies
  48. Pingback: Movies1
  49. Pingback: 11 10 2019
  50. Pingback: Serial smotret
  51. Pingback: kinokrad
  52. Pingback: kinokrad 2020

Comments are closed.