Spodaj je opisana spletna prodaja.

V tem članku predstavljamo področja spleta, ki jih mora vsebovati dobra spletna prodaja in jih tudi sam uporabljam oin kaj je tisto na kar se splača biti še posebej pozoren.

Spletna prodaja in spletna stran

Glejte še: Učinkovita prodaja preko interneta – 4 najpomembnejše točke

spletna prodajaNekaj je že spletnih portalov, ki smo jih pomagali postaviti od njihovih začetkov do tam kjer so zdaj in še vedno se nam zdi, da je najpomembnejše za uspeh spletne strani predvsem naslednje:

  • še preden se lotimo postavljanja spletne strani je nujen odgovor na vprašanje zakaj bi jo sploh imeli. Zakaj točno?
  • še preden se lotimo razvijanja spletne strani, nam naj bo jasno, da tako kot razvijate produkt ali storitev, ki jo tržite, spletna stran (če namerava biti v vaši domeni) zahteva konstanten razvoj. Če živite v prepričanju, da je potrebno samo postaviti spletno stran in prodaja bo avtomatsko višja, ali, da je vašo spletno stran samo potrebno prenoviti in prodaja bo boljša, je bolje, da v tem prepričanju tudi ostanete. Da ne boste ob drugačnem spoznanju in kasnejši izkušnji razočarani:).
  • še preden se lotite nastopa na spletu si odgovorite na vprašanje kako bo potekala promocija spletne strani.
  • in še preden začnete s spletno stranjo, predvsem dobite predhodno odgovor na to, kdo bo skrbnik vsebin in motivator (oseba, ki drži tempo), da se bodo stvari na vaši strani spreminjale, razvijale in dogajale. Internet je globalna skupnost, kjer hitrost šteje. Če imate trenutno v mislih zgolj dedka, ki vam lahko ob vikendih napiše članek ali dva na splet (ker čez teden pazi na vnuke), toliko, da stran, ne bo stara, kljub njegovim modrostim, izkušnjam ter lektorskim veščinam, nimate ravno zaledja pripravljenega za sunkovit spletni nastop.
  • predzadnje glede spletne strani; preden se je lotite, si odgovorite tudi na vprašanje kako boste poskrbeli zato, da bodo vaše (če ni outsourcing) IT ekipe dobivale konstanten dotok novega znanja.
  • zadnje na to vižo: pred razvojem spleta si odgovorite kako bo le ta vplival na vaše obstoječe prodajne kanale in modele. Dobro razvit splet srka najmanj Slovenijo, seveda pa tudi svet.

Spletna prodaja in Google adwords

Odlično orodje za promocijo spletne strani, predvsem v njenih začetkih, je Google Adwords. A reč je na žalost tudi odlično orodje za metanje denarja skozi okno. Nič kolikokrat pri teh kampanjah spremljam tisto klasično: “ta mesec sem vložil v Adwords kampanje 300€ in dobil 1000 klikov, torej moram za 2000 klikov vložiti 600€”. In posel bo cvetel.:) Ja, pa de…. Odgovori, ki terjajo pojasnitev pred sprožitvijo Adwords kampanj:

  • boste vodenje Adwords kampanj prepustili zunanjim hišam ali imate ekipo v hiši, kjer bi slednje želeli obvladovati čez njih? Kot vsepovsod drugje, zna iti počasneje, zna biti, da bo vmes kar nekaj (prej več kot manj) napak in zna biti, da tu in tam kdo odneha. A na srednje dolgi rok, boste znanje imeli v hiši. In praviloma poznejše rezultate.
  • kakšen je cilj Adwords kampanj? Če se mene vpraša, samo eden. In ta je prodati. Zapravljanje denarja za to, da nekdo klika in nas spozna, je spet metanje denarja skozi okno. Za branding in prepoznavnost kot tako, uporabimo raje SEO znanja, Adwordse pa kar direkt za prodajo. Ključne besede naj v Adwordsih iščejo kupce, naj ne bodo široke teme; npr: otroške sobe. Komu koristi, da izgubi nekaj centov za vsak klik preko katerega ugotovi, da se tudi mi ukvarjamo s prodajo otroških sob in, da otroške sobe lahko dobi v sivo zelenih in rdečih odtenkih s 23 različnimi motivi nalepk za vrata in posteljo? Adwords oglas mora klik pripeljati do selling strani, spletne trgovine, košarice za nakup, oddaje telefonske številke, oddaje elektronskega naslova, rešitev ankete in tako naprej.

Spletna prodaja in Seo

S SEO znanji dosegamo, da naša spletna stran organsko priplava na vrh. (In our dreams:)) No, mokre sanje so že, da je v konkurenčni branži naša spletna stran vsaj blizu vrhov. Spet klasična vprašanja za tole:

  • boste tole delali sami (pripravite se na pisanje, pisanje in še enkrat pisanje).
  • boste dali tole narediti ven? Zakaj pa ne? Pri tem je dobro imeti v glavi to, da je SEO never ending story. V trenutku, ko vi prenehate s pisanjem, konkurenca ne bo. Torej? Ali pisec in učenec tega področja pri vas, ali pa konstanten najem piscev in “paziteljev” na pravilno poimenovanje slik, meta oznak, tagov, z odličnim občutkom za evidenco nad podpornimi blogi in neusahljivo žilico za pisanjem….
  • spletna prodaja čez seo danes velja za najboljši spletno marketinški pristop

Glejte še: Vsebinski spletni marketing

Spletna prodaja in socialna omrežja

Najprej. Zakaj na njih nastopiti? Odgovor zato, ker to počnejo že vsi, je napačen :). Na prvi pogled sicer zgleda, da je socialno omrežje tipa Facebook zelo poceni reklama in promocija. No, v resnici ni. Ker spet zahteva nekoga, ki bo nad tem bdel. Nekoga, ki se na to spozna ali pač nekoga, ki ga boste najeli. Četudi ga najamete, dajte pred tem natančno dogovoriti aktivnosti (recimo 3 poste na dan ob približno tej, tej in tej uri), kaj je cilj (recimo pridobiti x likeov, recimo pridobiti 1000 in en email, 300 interakcij,…). Najpogosteje lovcev na brezplačne nagrade. Ali boste nastopali na enem omrežju, dveh, trinajstih?

Spletna prodaja in E-mailing

Nujnost, če se mene vpraša. Na 14 dni pa se že splača svoje stranke, prijatelje in oboževalce obvestiti o novostih, akcijah, nagradnih igrah, druženjih in podobno. Dodaten nasvet pri tem; izberite dobrega ponudnika pošiljanja emaila (tak, ki omogoča dobro analitiko, najmanj pa vpogled v to koliko prejemnikov klikne na kateri link, koliko prejemnikov sploh odpre vašo naj novico, od koliko email naslovov se pošta odbije, ker so.. neveljavni, strežniške težave, ipd… Programček, katerikoli ga že boste izbrali, naj tudi omogoča hiter vpogled v rast vaše baze, če pa je celo avtomatsko povezan z viri prejemanja email naslovov (tako, da vam ni potrebno ročno vnašanje pred vsakim emailingom), ste pa že daleč. Mimogrede, poskrbite tudi za pravno pokritost zbiranja naslovov. Kakšne rezultate naj pričakujete? Hmm… recimo nad 25% konstantno odpiranje mailov bi bil že kar dober rezultat. Organska rast mailov s 5% tudi. Odzivnost nad 10% najbrž tudi. Izmeriti se da prav vse. Če v tem vidite dodano vrednost. Sicer pa, iz mojega stališča, če tega dobavitelj ne podpre, se prodaje pri njem ne grem :).

Še v povezavi z emailingom: izkušnja mi govori, da naj bodo manj namenjeni prodaji, in več koristnim vsebinam. Sicer na velikih Top Shop in Dormeo mailingih lahko mirno beremo o policajki, ki je rodila četvorčke in kako lahko za praznike pojemo tudi pol prašiča in ostanemo zdravi (ob tej absolutno vsem koristni novici) pa prodajajo ultra, nove podloge za čevlje, da se nam podplati ne bi posušili:). Stavite na vsebino. Kvalitetno. In, kot sem že zapisal, za emailing absolutno ne pridejo v poštev L3, niti L2, članki. Izključno L1 – če delate na imidžu.

Spletna prodaja in Livezilla in podobni

Kljub Google analitiki in podobnim si kot spletni prodajalec, ki ga zanima uspešna prodaja, ne znam predstavljati dela brez programčka, ki mi ne bi v vsakem trenutku povedal koliko ljudi se sprehaja po mojem spletnem mestu. In od kod so? In celo, na kateri strani točno so, koliko minut? In, da me imajo preko spleta možnost kontaktirati, ko sem online (almost always). Tako preko telefonske številke, sporočila ali chat-a. Programčkov za to je nešteto, niso dragi, razlikujejo se v finesah in nadgradnjah, kjer za več denarja dobiš toliko da ne merjenja krvnega tlaka obiskovalcev svoje spletne strani. Live and in the moment:).

Še glavna skrivnost teh programčkov: so namreč odlični motivatorji za spletne prodajalce. Ker se sam štejem med njih je hudič, ko mi ta programček vsako sekundo piska, ko nekdo “zgine” iz portala in še bolj “zatuli”, ko nekdo pride gor. Predstavljajte si mojo nervozo (ko živim od prodaje preko spleta), če se bi slučajno zgodilo, da v desnem kotu spodaj piše: “trenutnih obiskovalcev vaše spletne strani = 0”. Pištola, ki jo imam na desni zraven računalnika, bi se najbrž sprožila sama od sebe:).

Spletna prodaja in Aweber ter podobni z bannerji za nagradne igre in spletne kataloge

Odlično in a must. Pobira maile kot za stavo. Seveda, če je sporočilo, akcija, timing, tudi cena ali nagrada, pravilno in preprosto zastavljena. Da ni ravno potrebno obiskovalcu 22 klikov in 4 izpolnitve malenkost večjih obrazcev kot nam jih pošilja davčna, zato, da obiskovalec dobi brezplačen kuli :(. Lepo pri teh zadevah je, da jih lahko nastavite tako, da se vklopijo samo zainteresiranim; na primer samo obiskovalcem, ki so nad eno minuto na strani. “Vragec mali zazna” kdo po vaši strani teka in išče in bega sem ter tja in kdo je oseba, ki se je na vaših vsebinah ustavila, o njih bere, razmišlja, primerja in podobno. Takšnemu potem ponudi še bonbonček tik pred nos.

Naj damo primer?

Recimo, da naša stran prodaja nogometne žoge. Naredili smo vse; poskrbeli, da na njo pride mladež (promocija na to ciljno publiko), športniki, iskalci daril in podobni. Poskrbeli smo za to, da na naši strani lahko o žogah izvedo vse in še več, slikic in ponudbe imamo milijon. Lahko primerjajo, barvajo žoge, pošljejo svojo najljubšo žogo trem prijateljem preko maila (ki ga seveda tudi mi izvemo), našo stran lahko delijo na FB, Twitter, Google plus, in tako naprej. Potem ugotovimo, da je povprečen čas obstanka na naših določeni strani 1 minuta in 12 sekund. In, da dnevno na to stran prileze tako ali drugače povprečno 108 ljudi. Ali ne bi bilo dobro, če bi po 90 sekundah obstanka na določeni (znani) spletni strani nekje od spodaj “prilezel” banner z napisom: “Vas zanima kako do žoge brezplačno? Vnesite email tukaj in kliknite Pošlji zdaj.” Zraven pa: “Še 13,12,11 sekund do izteka te možnosti….” Kaj pravite – bi se nabralo kaj emailov?

Spletna prodaja in Lightbox

Ko sam prebiram in študiram literaturo in primere, zelo, zelo pogosto naletim na to ali ono izpeljanko Lightboxa. To je reč, ki zatemni cel ekran in obiskovalca stisne, da se odloči. Ali da ali ne. Imam jo najraje. Razlogi so preprosti:

  • prvič, daleč najbolj učinkovita reč za pobiranje kontaktov (no, bliža se mu FB)
  • drugič, tako elegantno se ga da nastaviti tako, da točno ob določeni sekundi obiskovalca povpraša: “Boš ali ne boš?”. Seveda v marketinškem zapisu to zgleda približno tako: “Želite brezplačni vodič nasvetov za zdravo hujšanje? Snemite ga tukaj. Zdaj.” To si lahko na index strani privoščite tisti, ki že imate promet, ostali lahko Lightbox postavite nekam v notranjost, da čaka v zasedi. Samo, da pride tista 13 sekunda, ko bo “upalil” po vašem obiskovalcu. Če slučajno ugotovite, da 13 sekunda ne prinaša dovolj dobrega izplena (je recimo prehitro, da pobarate obiskovalca o tem ali onem), ga preprosto nastavite na 18 sekundo. Bo vprašal pa takrat.
  • delajte z občutkom. Nič kaj nimamo radi Light boxov, ki te še 24 krat po tem, ko si jasno odgovoril, da te ne zanima, vprašajo: “Si prepričan?”.